Folosim proverbe când nu cunoaștem autorul și citate celebre când putem menționa sursa zicerii respective. De regulă proverbele sunt din folclorul național, cu interpretări și aplicații regionale, foarte restrânse la o arie geografică. Frazele cu titlu de citate celebre sunt valabile general, internațional și fac deliciul menționării lor de cei care pretind și se bucură de o cultură generală. Oul lui Columb este folosit ca exemplu în multe situații, dar am întâlnit și cazuri nepotrivite. Cu cât domeniul la care se face referința este mai restrâns, cu atât impactul printre cei cu calitatea de connoisseur este mai puternic, cu condiția potrivirii în context și cu evitarea supraaglomerării discursului.
Referitor la design am găsit menționarea unor citate celebre în zonele de publicistică abordate de firmele care doresc să își albăstrească sângele, care marjează pe etichetă, distincție, clasă, exclusivism. Prefer acest gen de abordare, chiar dacă din start trebuie să admitem că este foarte dăunător buzunarului sau targhetează o zonă unde partea financiară contează mai puțin. Refuz să consum publicitate bazată pe scăderi de prețuri ocazionale sau de sezon, reduceri, chilipiruri. Reclama de la Piesele de origine Dacia, cu personajul român care afirmă … ” Garanție, ce garanție? Mergem pe încredere. Hologramă? Ce-i aici … Razboiul Stelelor?” este definitoriu pentru atributele care contează la cei care cumpără pentru că e ieftin.
Constantin Brâncuși – ”Simplitatea nu este un ţel în artă, dar ajungi fără voie la ea pe măsură ce te apropii de sensul real al lucrurilor.”
Acest citat l-am găsit tradus în engleză într-o revista americană, iar menționarea unor citate celebre pentru publicul american, folosind autori est-europeni denotă diferența de percepție uriașă pe care o avem pentru un sculptor de-al nostru, pe care recent l-am redescoperit ca identitate națională și l-am ridicat la un rang neatribut pe merit când era vremea să fie. Daca elitele americane apreciază vorbele lui Brâncuși, ar trebui să privim în interiorul nostru mai cu atenție, recalibrând valorile ce ne ghidează.
Antoine de Saint-Exupéry – ”Un designer stie că atinge perfecțiunea nu când nu mai are nimic de adăugat, ci atunci când nu a mai râmas nimic de îndepărtat.”
Un nobil francez, poet, scriitor, aviator, cu o viață de doar 44 de ani, apreciat și de americani pentru performanțele în literatură, la început de secol 20, poate emite o descriere ce sintetizează un principiu greu de atins, fiind dezideratul tuturor celor care înțeleg scopul și direcția pentru reușită.
Le Corbusier – ”Simplitatea este o alegere. O discriminare. O cristalizare. Scopul ei este puritatea.”
Andree Putman – ”Să nu îndrăznești înseamnă deja că ai pierdut. Ar trebui să perseverăm în ambiții, chiar în proiecte nerealiste… Pentru ca lucrurile se întâmplă doar cand visăm.”
Cred că exemplele de înțelepciune sunt infinite, avem bucuria de a trăi vremuri pline de informare, iar doar cel ignorant și snob poate alege să rămână pe dinafara câștigului de cultură și cunoștințe, dacă nu dorește să-și lărgească orizonturile. Acest demers vine cu un preț și am observat că oamenii cei mai cuprinzători în acumularea de cunoștințe și informații aleg modestia, simplitatea, evitarea sibaritismului, decența și îngăduința. Resemnarea în fața imposibilității de a schimba ceva la cei ce-i înconjoară, îi face să se refugieze într-un cerc sigur, înconjutați de entități similare, ocupându-se din interior la a emite lumină. Este vizibilă pentru toți, însă apreciată doar de cei interesați.
M-aș bucura enorm să învățăm din istorie și artă binele, să renunțăm la preconcepte și să căutăm cu modestie să facem pace cu tot universul, cu cei ce ne înconjoară și în fine, cea mai grea parte, cu noi înșine. Nu suntem naționalități, rase sau bunăstări materiale, suntem ființe inteligente, care ar fi bine să nu-și piardă ponderarea.
Cu drag, de suflete luminate !
Poate aveți chef de lectura : Drumul de la jucării din lemn la design de mobilier ori Cel mai celebru scaun din lume – Thonet No 14 din 1859
Imaginea de mai jos vă place? Este produs fabricat de noi, disponibil pentru comandă.
2 comentarii Adaugă comentariu
Cu ultima sunt prea putin de acord si’mi pare rau; este din cauza unor visatori-speculanti-profitori care viseaza un pic si-apoi, habar neavand de mai nimic, ii pun pe altii la treaba (de regula cu promisiuni ce se bazeaza pe inselatorie).
Unul e spiritul nobil care viseaza curat si alta intelege un dezvoltator imobiliar in zilele noastre, in Romania, din acel citat!
Foarte originale citatele, nu stiam ca exista citate celebre si din lumea designului dar imi plac foarte mult! O idee foarte creativa!