Pentru cei ce ajung sa faca din prelucrarea lemnului o meserie de o viata, este imposibil sa reuseasca asta fara un profund sentiment de apreciere pentru perfectiunea de sub scoarta plina de muschi. Fabricarea mobilei este latura practica si uneori lipsita de arta, daca seriile sint prea mari, modelele deloc variate ajungandu-se astfel la rutina.
Lemnul urmareste forma si dispare sub o crusta de lac care uniformizeaza in asa mare masura suprafetele incat e greu de ghicit chiar si pentru un ochi antrenat carui copac ii apartine fibra.
Sunt totusi si cazuri in care tamplarul vede in trunchiul de copac frumusetea din interior, similar cumva sculptorului care ghiceste statuia din interiorul stancii. Unii isi antreneaza simturile si practica prelucrarea primara a lemnului la un nivel in care forma urmareste lemnul, iar designerul se inclina in fata naturii si-i apreciaza lucrarea in forma bruta.
Ani de zile am facut achizitie de cherestea, niciodata nu l-am multumit pe unchiul meu, care clatina din cap dezaprobator indiferent cit de alba ca spuma laptelui era scandura pe care i-o aduceam in curte, cu alburul ingust, fara noduri, fara crapaturi, egala ca latime pe intreaga lungime a scandurii, dar nu mai mica de 40 cm. Totdeauna spune … „Hmm, nu-i chiar rea. Puteati alege ceva mai bun, totusi.”
Va las sa apreciati diferentele de culoare, insertiile spiralate si modelele inedite pecare natura le fabrica in serii UNICATE.
Pentru cei ce apreciaza mobila putin prelucrata, ca forma si extrem de elaborata ca textura, imaginile ce urmeaza ar trebui sa fie foarte explicite.
Mobilierul apartine designerului MIRA NAKASHIMA-YARNALL
Cu drag, de moda veche.
http://www.apartmenttherapy.com/apartment-therapy-design-eveni-1-144800