Creativitatea japoneza e proverbiala. Daca restul lumi produce masiv, in cantitati mari, obiecte cu precadere de larg consum, Japonia s-a axat pe tehnologia extrema, obiecte de mare finete si precizie, cercetare si inovare in domenii pe cat de diverse pe atat de inaccesibile.
In prefectura Aichi, designerul Kengo Kuma se joaca cu lemnul in structura cladirii “Prostho Museum Research Centre” devenite emblematice pentru Kasugai-shi, alaturi de podul de lemn “Yusuhara Wooden Bridge Museum”.
E de admirat ca pot si vor pe linga partea functionala a designului urmat sa integreze si frumosul in fiecare edificiu pe care-l ridica. Tamplaria tradiționala japoneza este o artă greu de egalat ca evoluție de mii de ani, bazată pe execuții de mare finețe, indiferent de gabaritul elementelor de lemn utilizate. Si azi, tamplarii și dulgherii din toata lumea încearca să deprindă aceste taine și exigențe cu care japonezii înțeleg să interacționeze cu lemnul.
Foarte important – Ghid de arhitectura OAR pentru zonele rurale ale României – Maramures
Cred că în firea unei nații stă dăltuit spiritul ce va genera evoluție sau decădere, Japonia pare determinată să demonstreze că felul ei propriu este inegalabil.
Am avut dovezi clare și recente la cum poate o nație să se recladescă, să traverseze și să reducă impactul unor dezastre naturale. Nu pot să imaginez cum ar fi fost urmarea unor evenimente asa de tragice dacă s-ar fi petrecut la noi.
Cu drag, si admiratie.