Evident că nu e ambalaj buletproof, însă sper să fie Courier-proof, adică să reziste la testele de rezistență mecanică la care curierii supun o masa în timpul transportului. Articolul pe care l-am scris anterior – Probleme la livrare prin curieri în România – cu indignare și amărăciune la adresa livrărilor prin curieri a fost generat de o nemulțumire perpetuată pentru defectele structurale la colete trimise relativ recent.
Problema
Nu știu ce s-a întâmplat cu curierii în ultimele 2-3 luni, însă după ce timp de 4 ani am expediat aproape fără incidente, anul acesta parcă s-a răsturnat căruța cu … aia de la Caracal, din banc. Doi curieri diferiți, unul cu care lucram de mult și altul considerat lider de piață au dus piese de mobilă. Reprezintă valori care nu sunt de neglijat iar conditiile de livrare imposibil de acceptat. Sunt un om relativ calm, de regulă nu ridic tonul și nici nu mă enervez. Știu ” că cine nu muncește, nu greșește” dar nici să plătești servicii la tarifele convenite, fără pistol la tâmplă și să ajungă coletul deteriorat, în mod repetat, nu este permis.
Constatarea
Poate că nu ne-am modernizat după 25 de ani, deși cred că majoritatea curierilor lucrează cu oameni care nu au apucat să poarte cravată de pionier. Am folosit același ambalaj ca și în anii anteriori, cu grijă și speranță că încrederea de care ne bucurăm din partea clienților nu va fi zdruncinată la primirea coletului cu comanda de mobilă. Știu că s-au împuținat firmele de curierat și că au crescut volumele de marfă. Știu că costurile cu logistica și lucrul sub presiune cu oameni mai scapă abur și se mai întâmplă accidente. Dar frecvența repetată este lipsă de profesionalism. Anterior, contractul cu o firma mai mică de curierat a fost foarte bun financiar, dar au ajuns să facă rabat la calitatea servciilor, pierzându-și oameni vechi, pentru că îi plăteau prost. Acum nu găsesc o persoană de contact cu care să pot comunica și care să poată să ofere un răspuns solicitărilor mele. Am scris emailuri către toate adresele aparținând acelei companii pe care le știam, am vorbit cu peste 5 persoane diferite. NIMIC. Acest mod de abordare sunt convins că le va dăuna pe viitor și neseriozitatea va fi la un moment dat călcâiul lui Ahile pentru orice firmă raportat la clienții lor.
Soluția
Dar destul, acum am găsit aceste profile pe care le-am testat deja și s-au dovedit eficiente. Am comandat toate dimensiunile posibile, pentru a acoperi grosimile uzuale de blaturi de stejar masiv. Cu acestea suplimentam tipul de ambalaj folosit anterior. Mai se pune și folie cu bule pentru protectia lacului și colțare și carton în 5 straturi. La final arată ca Moș Crăciun când pleacă masa de la noi, dar măcar e buletproof acest ambalaj.
O masă Georgia a fost prima expediată acum 2 luni folosind aceste colțare din polietilenă expandată. Astfel am intrat într-un nou standard care preîntâmpină ceea ce pot strica curierii. Mesele livrate până acum au primit aprecieri și nu s-au mai înregisrat accidente nefericite.
Nu știu cu ce mă mai pot surprinde curierii, dar sunt pregătit să-i contracarez.