Am avut o serie de articole în care apreciam munca celor de la INT2 Architecture și vă invit pe site-ul lor oficial pentru a le admira lucrările de portofoliu, din care azi vă prezint ideea de amenajare interioară a unui magazin de ochelari.
La noi au denumiri pompoase – centru de optică, te duce cu gândul la o clinică medicală mai mult decât la ideea unui accesoriu estetic cu funcție medicală. Ramele de regulă costă cel mai mult, nu lentilele. Sunt în definiție obiecte fragile, iar schimbarea lor e relativ frecventă în cazul persoanelor active. De aici până la un business bănos nu e decât un pas. Opticienii și stomatologii sunt o ramură a medicinei favorizată, ca și notarii din domeniul legal.
Alexander si Anastasia, cei doi designeri care stau în spatele INT2 Architecture nu și-au schimbat imaginea de la ”About Us” – par încremeniți într-o tinerețe debordantă, dar sunt ani buni de când îi urmăresc și cred că nu mai sunt așa fragezi. Mintea lor însă lucrează cu spirit creativ și acest magazin de ochelari este extrem de ponderat în a afișa luxul, minimalismul și simplitatea fiind atribute des menționate.
Și chiar așa este, așa arată simplitatea rusească … acolo unde sibaritismul e la el acasă. Se specifică clar că produsele sunt scumpe, nu e nevoie de explicații ca să înțelegi că spațiul acesta comercial este destinat celor cu venituri consistente.
Insula centrala are spații de depozitare ascunse, și un display orizontal cu piese de probat. Lateralele spațiului de 80 de mp2 are rafturi cu rame aerisit aranjate, iluminate suficient de puternic, dar moderat pentru a oferi clientului posibilitatea unei decizii. Biroul personalului este mult în spate, chiar înaintea peretelui ce separă spațiul tehnic de cel expozițional. La intrare există un mic lounge, cu 2 scaune, ce se dorește utilizat, și unde clienții pot discuta în vederea unei decizii.
Am apreciat întotdeauna designul comercial, unde se ține cont de client. Aici, avem un magazin de ochelari, dar am scris și despre frizerie și despre brutărie. Sunt spații care obligatoriu trebuie să aibă un caracter familial, cald, primitor, să ai senzația că înainte de a-ți lua banii, cei dinăuntru îți oferă din start ceva, că sunt primitori, că ajungi să stabilești o relație directă, personală.
Astea toate, în contextul actual cu explozia comerțului impersonal, prin online.
Nu se vor putea decide oamenii să cumpere ochelari, pâine sau să se tundă de la distanță. Nici chiar coronavirusul nu va închide astfel de spații.
Haideți să căutăm simplitatea, fie lux, fie spațiu personal.