Am să încep prin a specifica din start că scriu despre probleme la livrare prin curieri, fără a generaliza că asfel de situații sunt frecvente, constante sau atribuite unui singure firme de curierat. Am avut parte recent de 3 situații succesive care mi-au mai albit câteva fire, însă am depășit cu succes o parte dintre acestea.
Cred că totul pornește de la accepțiunea și înțelegerea fiecăruia dintre noi, cei ce ne numim români, în ceea ce privește calitatea muncii pe care o prestăm, indiferent de contextul ei. Dacă un român este plătit prost poate gândi, justifica și presta o muncă de calitate proastă fără a se gândi că lui i se întâmplă la rândul lui același lucru din aceeași cauză. Așa cădem toți într-o delăsare generală și avem impresia că totul merge prost. Sunt convins că această mentalitate predomină la toate nivelurile unei companii. Directorul sau muncitorul necalificat pot simți că efortul este nejustificat de mare pentru un salar necorespunzător, dar în același timp se scandalizează și dau ochii peste cap când li se prestează un serviciu necorespunzător sau achiziționează un produs prost calitativ.
Zilele aceste s-a răsturnat căruța cu proști și prostii la toți curierii cu care lucrez, indiferent că sunt firme mai mari sau mai mici. Ca procent total de probleme eu zic ca se încadrează într-o limită acceptabilă de erori umane. De aceea citez un clișeu verbal la care mă raportez atunci când vorbesc cu beneficiarii produselor fabricate de noi și aș zice că doar:
”Cine nu muncește, nu greșește”
Însă nimeni nu dorește să fie el cel la care se întâmplă vreo greșeală și mai ales când e vorba de produse de o asemenea valoare și calitate. Mă doare sufletul când trebuie să îmi cer scuze în fața unor clienți care ne-au încredințat încrederea și banii lor pentru un produs de la care au așteptări mari, la care lucrăm și verificăm ca totul să fie pe cât e omenește perfect, iar un curier neglijent sau obosit să deterioreze produsul înainte de livrare. În ceea ce privește ambalarea, am luat toate măsurile la care ne-am gândit, de precauție și zilele acestea am căutat metode noi de protejare pentru contracara inventivitatea curierilor de a produce defecte estetice.
Vom folosi și polietilena expandată pentru colțuri și muchii pe lângă folie cu bule, carton presat la colțuri și cutie de carton în 5 straturi ca să ferim stejarul de șocuri. Șocuri de care au parte mesele și scaunele noastre în mâinile oamenilor care le manipulează. Sper ca aceste profile speciale pentru ambalarea și protejarea mobilei să diminueze și mai mult cazurile de deteriorări la transport. Finisajele noastre sunt apreciate oriunde în Europa, dar și în România iar o muchie atinsă de un șurub din podeaua camionului sau de un palet manipulat brutal, ori de cutii pe role care se plimba în camion pe serpentine nu va face fericit pe nimeni.
Problema curierilor este că ei au stipulat în normele lor interne că doar dacă ambalajul exterior este rupt sau deteriorat evident să asiste la despachetarea și inspectarea integrității a ceea ce se află în interior. Am avut probleme la livrare și nu cred că vom scăpa de acest fapt nici pe viitor, dar vreau să cred că sunt mai bun decât acest sistem de prestare a muncii și că pot prevedea și preîntâmpina aproape toate problemele în baza experienței de până acum.
Ne-am bucurat de înțelegere din partea clienților în 99% din cazurile când au apărut probleme pentru că am fost și afirm răspicat că vom fi și pe viitor prezenți și activi să găsim soluții la toate situațiile ce pot apărea. Am pierdut și bani, însă nu sunt de acord ca vreodată să fim catalogați ca firmă neserioasă sau partener pe care nu te poți baza. Din experiența noastră am aflat că indiferent cu ce firmă de curierat vom lucra e posibil ca ceva să se întâmple. Diferența se va face între aceste firme la momentul când e nevoie să se găsescă soluții și atunci când ai de-a face cu persoane de contact competente care și răspund la sesizări. La bine e ușor, toată lumea știe să se descurce cu binele, cu răul, cu problemele, e mai greu și aici se vede calitatea fiecăruia dintre noi. În toate firmele am întâlnit și oameni de nimic și caractere nobile, care prin calitatea lor fac să funcționeze pe mai departe firma al cărei angajați sunt.
Mai jos am atașat câteva imagini cu probleme semnalate de clienți, cu deteriorări mai mari sau mai mici ale pieselor de mobilier livrate, dar vă rog să credeți ceea ce afirm:
Niciodată nu au rămas nerezolvate aceste probleme la livrare și în final fiecare a primit produsul în stare perfectă.
Un procent de 5 % din livrările noastre au fost afectate de astfel de probleme la livrare și cred că este relativ acceptabil, ca statistică. Uneori Murphy își face simțită prezența foarte puternic și recent am un exemplu în care o doamnă a primit succesiv, de două ori, același produs, livrat cu doi curieri diferiți, deteriorat de fiecare dată. Doamna a fost de o bunăvoință peste puterea mea de înțelegere și eu dacă aș fi fost în poziția domniei sale cred că aș fi făcut ca trenul. E greu să rămâi calm și pozitiv la o astfel de succesiune de ghinioane, e nevoie în general de o mare stăpânire de sine, însă am preluat și învățat de la clienții noștri că dacă ei nu au strigat la noi pentru a-și vărsa năduful, și noi/eu trebuie să rămânem calmi și să căutăm mai departe soluții pentru remedierea tuturor problemelor cu convingerea că până la urmă vom reuși și toată lumea va fi mulțumită.
Pentru cei care ați depășit astfel de probleme alături de noi – VĂ MULȚUMESC ! Pentru cei care veți comanda pe viitor de la noi și s-ar putea să trebuiască să rezolvăm o astfel de problemă împreună – VĂ MULȚUMESC !
Imagini cu probleme la livrare – masa Provence pe fundal negru a fost cea mai ghinionista, cred că a fost trântită – scăpată din mână de cei de la Dragon Star Curier.
Cu drag, de oamenii buni care m-au ajutat să remediez toate aceste probleme.
5 comentarii Adaugă comentariu
Raspunsul este „paturi”. Paturi specifice pentru mutari. Ma tem ca nu folositi asa ceva, intrucat nu am citit sintagma in articolul dvs. Daca nu vi le furnizeaza transportatorul, gasiti dvs o solutie, nu dati vina totdeauna pe altii. Odata ce ati avut aceeasi problema cu doua firme diferite…
ne adaptam pentru livrarile pe teritoriul Romaniei prin curieri si cred ca metodele de ambalare folosite pana acum au fost relativ bune. Ani de zile au fost doar probleme minore. Cred ca volumul mutat de curieri creste si de aceea trebuie luate masuri suplimentare. Am sa va cer detalii la ce va referiti pentru paturi, cred ca este prea mult sa construim rame de incadrare pentru a ambala mese de 140×80 cm, pentru ca la acestea au fost probleme recent. Obiectele mari, mai greu de manipulat au ajuns cu bine.
Imi pare rau sa va spun (si fara nici o asociere profesionala cu orice transportator) dar in aceste cazuri enumerate firma care a ambalat este raspunzatoare de asigurarea mobilierului. Nu este posibil sa ambalezi un mobilier greu (de lemn masiv, nu?) in folie cu bule!! Este o gluma?? In orice tara in care am primit cea mai mica piesa de mobilier prin livrare acasa, erau foarte bine ambalate in polistiren expandat, colturile invelite, etc. Sunt convinsa ca atunci cand ambalati o piesa foarte grea si de valoare va ganditi cum se comporta intr-un camion! Este munca si valoarea muncii voastre. Sper ca pe viitor sa gasiti solutii mai bune, sincer. Si la urma urmei, si asta tine oarecum de profesionalism. Profesionalismul omului care livreaza pana la capat calitate.
in mare parte aveti dreptate, insa datorita faptului ca lucram preponderent pentru export unde marfa se ambaleaza intr-un anumit fel din considerente si de spatiu, am avut de livrat in Romania relativ putine piese de mobila si pana recent nu au fost probleme.
Reprezentantul curierului a asistat la ambalare si a confirmat ca este in regula, ca poate prelua si livra obiectele fara probleme.
Nu credeti ca folie cu bule e ceva simplu, nu stiu daca pot sa o descriu suficient, insa are peste 1 cm grosime, o fata mai rigida si e formata din 2-3 straturi diferite.
E adevarat ca trebuia sa prevedem si ce nu ne-am imaginat, dar nu pot prevedea un container pe rotile care se misca in camion, in mers, pe serpentine.
Sa nu va indoiti de profesionalismul nostru ca tamplari, poate doar ca si priceputi in expedieri nationale mai avem de invatat.
Nu ma indoiesc 🙂 caci imi place munca voastra! Succes!