După 12 ani de existență a acestei reviste online dedicată lemnului am decis să promovez produsele fabricate de noi și să fac reclama la masa rotundă Britain pe Facebook. Sunt supărat că am avut dreptate, mobila din stejar masiv nu se pretează a fi promovată online cu reclame. Am aplicat promovarea prin articole scrise pe acest site, o modalitate agale, bazată pe informare și comunicare deschisă, deschizând ușile fabricii și folosind imagini din procesul de producție. Așa a funcționat. Mesele din stejar nu se vând cu camioanele, săptămânal, nici nu au facelift anual.
Întâmplările recente ne fac să vedem puterea imensă de influențare a rețelelor de socializare. Nu ne referim acum la reclamă, deși acesta este singurul produs pe care îl livrează și în baza căruia s-au colectat munți de bani, făcând companiile din IT să ocupe primele 7 poziții pe glob. Unicorni care să vândă pantofi sau scaune nu vor exista.
Pentru mine mirarea și neînțelegerea este referitoare la cât de ușor se pot influența oamenii cu campanii de promovare a orice, mai ales a comerțului, să cumpere produse de care de prea multe ori nu au reală nevoie. Văd un comerț cu produse de slabă calitate, cu valori mici care colectează din cauza multiplicării sume colosale. Am cazuri în familie de vârstnici care bifează să achiziționeze prostii aproape fără să vrea. Cârligele comerciale sunt incredibil de persuasive, ai senzația că primești moca ceva și apoi nu poți scăpa de operatori care îți exploatează slăbiciunea de a arăta interes pentru o reclamă.
Tot internetul funcționează ca o imensă rețea de reclame, așa că am decis să încerc să fac și eu reclamă la masa rotundă Britain, la masa Kraken și la Provence. Oriunde găsești o informație utilă, hop și un banner cu ceva de cumpărat. Că reclamă se face doar la ceva ce trebuie plătit. Și modul în care sunt concepute sloganurile, textele de agățat posibili clienți, mie îmi repugnă. Nu mă pot duce într-un magazin să strig bucuros – Sunt aici să profit!!! Sunt un profitor! Sunt mândru și fericit că pot profita de ocazia să nu mă jecmăniți de așa mulți bani ca de obicei!!!
De la bun început am considerat că eu și reclama suntem incompatibili, dar m-am gândit că n-or fi fiind nebuni toți aceia care dau bani să se promoveze. Și Google și Facebook și toate panourile publicitare de pe stradă, toate pauzele de publicitate de la televizor și radio … or fi având impact, că altfel cine-i nebun să mai plătească? Deși vă spun drept că eu n-am dat fuga la magazin după nici un spot publicitar, niciodată!
Apoi a venit întrebarea celui care a făcut campania – Ce promovăm? – și eu am fost mut, blocat, fără replică. Zic, într-un final – Hai să facem reclama la masa care se vinde cel mai bine, de fapt 3 modele: Britain, Kraken și Provence. Numai că eu nu pot face reduceri de 50 %, 2 la preț de 1, nimic din sloganurile de pe pancartele ce le vezi în fața ochilor unde vrei și mai ales unde nu vrei. Am ales să formulăm un mesaj de informare, fără prețuri, doar cu imaginile celor 3-4 mese. Sute de like-uri, câteva comentarii cu întrebarea Preț?? la care am răspuns în privat și 2-3 injurii pe motiv că nu e public prețul.
Asta e, atât poate Facebook-ul aici, cred că taraba mea nu se vede și algoritmii care nu văd viralizare, că nu se face circ și scandal în jurul unor mese din stejar.
Am ales poze frumoase, cu mese fotografiate și în fabrică înainte de ambalare și la clienți acasă după ce și le-au instalat. Nu mai pot de bucurie când îmi trimit poze din locațiile finale. Nu le cer ca să fac reclamă la masa din poze, ci le-am folosit în a exemplifica în articole pe acest site.
Imaginile trimise de mine pentru reclamă la masa Britain sunt cele de mai jos. Au fost publicate de-a lungul anilor prin paginile revistei. Caut și pun la sfârșit și câteva link-uri. Cred că mobila din stejar va fi un clasic, adică ceva care revine mereu și mereu, că atinge oameni copți, cu preferințe spre stabilitate, ca rezistență și durată de exploatare, nu ca stabilitatea politică trâmbițată în ultimii ani.
Imagini reale pentru reclamă la Masa Britain – rotundă și dreptunghiulară
Articole despre mesele Britain: